On the road(trip)! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Merel - WaarBenJij.nu On the road(trip)! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

On the road(trip)!

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 Augustus 2015 | Australië, Adelaide

Good day, mates! Ik schrijf dit op een campingstoeltje in the middle of nowhere. Ik hoor alleen het gefluit van vogels en het zonnetje komt net op. Ik ben nu in South Australia (SA), boven Adelaide.
Vrijdagmiddag vertrokken we met z'n drieën in de grote, rode bak die we Rosie noemen. De eerste nacht sliepen we naast zo'n rustplaats voor truckers naast de snelweg. Hele aparte ervaring. De tweede dag ging heel soepel. Dit keer hadden we mbv een hele goede App (wiki Camps) een prachtige gratis kampeerplek gevonden tussen de wijngaarden en ver van de snelweg. Het landschap én de temperatuur worden steeds beter hoe noordelijker we gaan.
Gister zijn we eventjes in Adelaide geweest. Het leek me een beetje een slaperig stadje. Daarna op naar de nieuwe camping. We moesten er 10 km voor offroad voor maar het was het helemaal waard. Echt een prachtige camping in een natuurreservaat, vlakbij een inham van de oceaan. Het heet volgens mij Chinamans Creek. We werden ontvangen door Doug, die bioloog is en veel onderzoek doet in dit gebied. Hij heeft heel veel gewonde kangoeroes en possums opgelapt en met dolfijnen gezwommen in de baai hier verderop. Ook heeft hij veel gereisd. Zo heeft hij een tijdje in Utrecht gezeten en heeft hij augurken in potten gestopt als werk. Na jaaaaa!!! Hij gaat ons vandaag meenemen op safari en we gaan misschien vis vangen.
Ik leef middenin een Bush Tucker Man fantasie hier! Deze godfather of survival is sinds kort mijn held.
Komende week gaan we naar Alice Springs rijden, via Cooper Pedy (de stad onder de grond) en stoppen we tussendoor waar we willen. Ongelooflijk dat ik hier nog geen 50 dagen ben en dit allemaal al mee mag maken.

• 17 Augustus 2015 - 10:30

Donna:

Lieve Merel , ben super blij voor je dat je dit allemaal mag meemaken !!! geniet er volop van !! xjes
    ps.: de stad onder de grond ? klinkt erg interessant ! :)

• 17 Augustus 2015 - 12:54

Bram:

Ziet er heel spannend uit allemaal. is leuk om die plaatsnamen te weten, dan kunnen we opzoeken wat daar is en hoe het eruit ziet !! Doen we een beetje mee.

• 17 Augustus 2015 - 18:21

Iris:

Yeah! :)

• 20 Augustus 2015 - 21:38

Theo:

Je komt nog terug als Bush Tucker Woman!! Niets op de vVeluwe is straks meer veilig voor je...