20-8-15 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Merel - WaarBenJij.nu 20-8-15 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

20-8-15

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 Augustus 2015 | Australië, Alice Springs

Ik heb echt nergens meer bereik dus ik zal een hoop berichten achter elkaar posten.
Vandaag zijn we de grens gepasseerd en zijn we officieel in Northern Territory. Gisteren zijn we van de campingplek bij het zoutmeer naar Coober Pedy gereden. Deze plek is bekend om de ondergrondse huizen die zijn uitgehouwen uit steen. We hebben het huis gezien van Faye, een dame die een aantal decennia geleden met 2 andere stoere dames haar eigen huis uit de stenen gehouwen heeft. Verder was het een slaperig stadje. Het zonnetje begint al behoorlijk te schijnen dus het was er erg droog en heet. Gelukkig konden we er douchen. Wat een genot!!
Fris gewassen zijn we naar een camping aan de weg gegaan. Best een bijzondere plek, een open terrein vol rode stenen en zand met een geweldige sterrenhemel.
Vandaag een takke-eind gereden naar de volgende camping. Een tussenstop voordat we naar Uluru gaan morgen. Tenminste, we hopen te gaan want er is iets mis met een auto-onderdeel en dat wordt morgen gefixt óf we moeten naar Alice Springs gesleept worden en dan worden alle plannen weer omgegooid.
We staan met een andere groep op deze camping en we hebben net gezellig biertjes met ze gedronken rond het kampvuur. Ze doen zo ongeveer dezelfde route als wij. Een van de meisjes heb ik eerder in Melbourne ontmoet. Ze werkte in een hostel waar ik wilde verblijven maar ik had me toch op het laatste moment bedacht. Deze groep heeft elkaar ontmoet in dit hostel en ik denk dat ik zeker wel met ze was omgegaan als ik daar toch was gaan blijven. Wat een toeval dat we elkaar dan toch nog ontmoeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Blackbird Down Under

Australië

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Terug naar de start.. af

27 Augustus 2016

Doldwaze tweedaagse

11 Augustus 2016

Nieuwe tropische avonturen

04 Augustus 2016

Afscheid nemen bestaat niet

27 Juli 2016

Langzaam afscheid nemen
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 17163

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: