Campinglife - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Campinglife - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Campinglife

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 Augustus 2015 | Australië, Alice Springs

Camping life in Australië.. Ik vind het geritsel rond mijn tent 's nachts nog wel een beetje spannend. Het is niet bepaald de Utrechtse Heuvelrug hier. Deze nacht slapen we op de allermooiste camping tot nu toe. Dat dacht ik gisteren ook van die camping dus dat zit wel goed!
We zijn eergisteren naar Wattarka (King's Canyon) gereden. Onze kampeerplek keek uit op een heel mooi gebergte. Er liepen ook wilde paarden rond die je in het donker hoorde briesen.
Wattarka is een beetje de Grand Canyon van Australië. We hebben een wandeltocht van 3 uur gedaan en het was echt prachtig. Die nacht woei het heel hard en ging mijn tentje bijna de lucht in. Ik heb hem middenin de nacht maar afgebroken en ben gaan schuilen in de auto. Toen de wind ging liggen heb ik hem weer opgezet en nog een mislukte poging tot slapen gedaan.
Een beetje moe begonnen we aan deze mooie dag. Eerst naar Kata-Tjuta (The Olgas), de minder bekende maar minstens zo mooie overbuur van Uluru. Deze rotsformaties zijn heilig gebied van de Aboriginals en daarom wordt van je gevraagd er niet op te lopen. Wij respecteren dat heel erg. Omdat we allemaal een beetje gaar waren zijn we 3 keer verkeerd gelopen en zijn we per ongeluk steeds op de voet van de berg terecht gekomen. Sorry!!
Onze campingplek is echt niet normaal mooi. We konden de zonsondergang op Kata-tjuta zien vanaf ons campingstoeltje. De kleuren zijn echt spectaculair! De rotsen kleuren oranje/rood/paars, de lucht is knalblauw aan de horizon en gaat over in geel/roze, de bomen steken er heel fel groen bij af, de zon is felgeel en de halve maan staat al klaar voor de nacht.
Morgen gaan we er vroeg uit voor de zonsopgang en daarna een wandeling van 10 km rond Uluru.

• 01 September 2015 - 14:14

Iris:

Wowie, klinkt echt heel bijzonder Meertje! Foto's volgende keer! Xxxx

• 01 September 2015 - 15:16

Wendela:

ben superbenieuwd naar foto's...