Aussome! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Aussome! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Aussome!

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

05 September 2015 | Australië, Darwin

Misschien wel leuk om alle reisverhalen af te wisselen met mijn kijk op het land en de inwoners in het algemeen.
Ik lees nu een heel grappig boek van Bill Bryson 'Down Under'. Ik kan me helemaal vinden in zijn observaties. Wat me ten eerste opvalt is dat de Australiërs heel aardig en behulpzaam zijn. Het is hier echt een mix van Britse en Amerikaanse invloeden. Aan de ene kant het hele vrolijke en sociale Amerikaanse (in alle winkels: "Hi, how are you?") maar dan niet zo overdreven omdat er een heel leuk laagje Britse droge humor overheen zit. Ze hebben ook wel dat directe wat Nederlanders kunnen hebben.
Alles wordt hier tot in den treuren uitgelegd met borden en reglementen omdat hier net zo'n aanklaag-cultuur heerst als in Amerika. Aan de andere kant het hele beleefde Britse. Overal de tuintjes netjes en op de openbare wc hoor je een voice-over die je instructies geeft en een jazzy versie van 'what the world needs now is love, sweet love' tijdens het plassen. Alles is netjes geregeld.
Wat ik het leukste vind aan de mensen is dat iedereen wel een soort amateur-bioloog is. Iedereen weet een hele hoop te vertellen over de flora en fauna. Ook vind ik ze onbevreesd. Mensen zwemmen, klimmen en wandelen overal ondanks de gevaren van de natuur, en die zijn hier nogal aanwezig. Ze lijken ook allemaal van die alleskunners. Ik heb al zoveel mensen ontmoet die van alle markten thuis zijn, bioloog-autocoureur-bouwvakker-kunstenaar-boer in één en af en toe draaien ze als bijbaantje nog ergens plaatjes als dj. Dat zet me aan het denken, je kan van alles tegelijk zijn.
Het land zelf is onvoorstelbaar mooi. Alle landschappen in één. De meest exotische vogels vliegen om je heen alsof het niks is. Ik lag net in een park omhoog te staren en door de boombladeren zag ik silhouetten van arenden. Dat soort dingen maken me heel blij. De gevaren besef me nog niet helemaal. We hebben gister op het strand gelegen en ik lees net dat de zoutwaterkrokodillen ook wel eens mensen aan de kustlijn de zee in sleuren. Je ziet ze niet aankomen, ze zijn er ineens en dan maak je geen kans meer. De krakers waren gaan zwemmen in een waterpoel en 20 min nadat ze eruit waren heeft een zoetwaterkrokodil iemand gebeten. Een vrouw was laatst aangevallen door een troep wilde honden. Blijkbaar zijn wombats en possums superagressief en persoonlijk weet ik dat magpies en horzels niet je vrienden zijn. Everything in Australia ís trying to kill you. Dat zijn geen geintjes. Ik probeer wat dapperder te worden maar ik heb nog een lange weg te gaan. Kamperen in Nederland is echt een eitje!
Ibissen en hagedissen zijn wel heel cool, spinnenoogjes lichten blauw op als je er 's nachts met een zaklamp op schijnt en ik heb een nieuw respect voor mieren en termieten want die maken te gekke bouwsels.

  • 05 September 2015 - 15:55

    Mammasita:

    Nu nooit meer klagen over spinnen of ander ongedierte! Kan altijd ereger

  • 05 September 2015 - 20:35

    Nelleke:

    hey mereltje! zo leuk om te lezen, ik kan me wel iets voorstellen bij de australier van wat je schrijft!Maar ik wou eigenlijk zeggen dat ik heel trots op je ben dat je dit allemaal doet! (maar dat klinkt dan weer als een oude moeder haha) Je wordt gemist!! dikke x en see you later mate! nel

  • 07 September 2015 - 11:20

    Lisa:

    Superleuk verhaaltje weer lieve Mereltje! Vet lekker ga je!

    :)

    <3

    xx


  • 03 November 2015 - 23:42

    Wendela:

    wat een heerlijk stukkie proza.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Blackbird Down Under

Australië

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Terug naar de start.. af

27 Augustus 2016

Doldwaze tweedaagse

11 Augustus 2016

Nieuwe tropische avonturen

04 Augustus 2016

Afscheid nemen bestaat niet

27 Juli 2016

Langzaam afscheid nemen
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 17173

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: