Working man's blues - Reisverslag uit Darwin, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Working man's blues - Reisverslag uit Darwin, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Working man's blues

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 September 2015 | Australië, Darwin

Ik ben nu al 2 weken (?) in Darwin. Ik heb besloten om hier even neer te strijken. Eigenlijk vooral omdat ik even wat geld wil verdienen en hier vond ik heel snel een baantje en een huis. Joe en Saar zijn al sinds een week verder aan het reizen met zijn ouders erbij dus vanaf Darwin zou ik het weer alleen gaan doen. Het was even wennen want de roadtrip was zo leuk. Ik miste het kamperen en het avontuur van elke dag wat nieuws doen. Het is nu gewoon wat saaier. Ik werk bij een botenbedrijf en ik maak vooral de boten schoon. Het is eentonig werk maar het betaalt goed, is 5 min lopen van m'n werk en de mensen zijn aardig. Mijn leidinggevende houdt ook van gore R&B dus dat staat de hele dag aan, jee! Het huis is eigenlijk ideaal. We hebben airco, een zwembad, een buitenkeuken, een hond en een kat en de mensen die er wonen zijn heel relaxt. Mijn kamergenoot is een hele leuke Nederlandse chick dus daar heb ik echt weer een nieuw maatje gevonden. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Iedereen werkt en is 's avonds gesloopt. Er is weinig te beleven in Darwin dus in het weekend is het veel kansloos zuipen. Ik probeer wel zoveel mogelijk dingen te doen tussen het werken en zuipen door. Ik pak steeds de fiets naar de stad. Het zal wel m'n Hollandse achtergrond zijn maar ik vind fietsen zo fijn! Ik ben naar een filmfestival geweest waar ik de docu The Wolfpack heb gezien. Echt een aanrader!!! Er zijn ook wat leuke markten en ik ga veel zwemmen. Hopelijk ontdek ik in Darwin een wat meer alternatieve scene want het uitgaan hier heeft een behoorlijk hoog Oh Oh Cherso-gehalte. Ik kan mijn wansmaak in muziek echt ver strekken maar ik vind de bijbehorende mensen hier niet zo leuk. Eerder schreef ik een soort ode aan de Australiër maar dat gaat hier niet bepaald op. Ik heb het gevoel dat hoe verder noord we kwamen hoe simpeler de mensen werden. Natuurlijk niet allemaal maar Darwin is zoooooo anders dan Melbourne. Geef mij maar die Latte-decaf-soja-baarddragende-recyclende-Melbourne hippies. Uiteindelijk ben ik er ook zo één, op de baard na. Veel van die lompe boeren hier. De tv is ook anders. Veel programma's over dieren neer knallen en er heel stoer over doen. Onze huisbaas is de grootste klootzak die ik tot nu toe heb ontmoet. Ten eerste is hij constant aan het vertellen dat we de regels moeten volgens "anders bla bla.." En alles kost zoveel geld, en hij heeft het zo druk, bla bla. Hij vertelt rare, debiele verhalen om een beetje indruk te maken op de jongens lijkt het wel. Vorige week heeft hij voor mij alle credits verloren. Hij zat weer uit z'n nek te lullen en ineens grijpt hij ons kleine katje en smijt hem tegen de barbecue. Twee gasten juichten hem nog toe ook! Voor mij is het sindsdien oorlog met hem. Ik probeer hem te ontlopen en praat zo min mogelijk met hem. Eind van de maand rot ie volgens mij op want dan komt de echte huisbaas terug. Ik en het Nederlandse meisje hebben al gekeken bij een andere kamer maar die was echt te slecht. Dit huis an sich is top en we hebben die randdebiel al een week amper gezien dus we hebben besloten te blijven. En ik bedacht me ook dat ik nu in ieder geval de kat in de gaten kan houden. Hij is gek op ons en blijft veel in onze kamer dus dat is goed.
Nog één negatief verhaal als toetje om te illustreren wat voor een debielen hier kunnen zijn: Ik fietste voor t eerst rond, meneer in auto (leeftijd 40-50) geeft mij vriendelijk advies over hoe ik het beste kan fietsen hier, stopt nog een keer voor vriendelijk advies. Nou, vriendelijk bedankt meneertje! Stopt ie nóg een keer en zwaait een condoom naar me met de vraag of ik single ben... No thanks, pervert!
Oke, dit toetje smaakt te zuur. Hier nog wat zoets. Het is een prachtige tropische wereld hier. Ik krijg nooit genoeg van palmbomen en de geluiden van al die vogels. Als de avond valt is de lucht paars en oranje vliegen er allemaal grote vleermuizen over je heen. Maar reken maar dat ik zin heb in december, wanneer ik verder ga reizen naar Perth, Melbourne en Sydney met Iris!!
Geen idee of ik de komende maanden nog wat boeiends voor op t blog zal meemaken. Ik kan ook geen foto's meer plaatsen bij mijn blog want ik heb de max bereikt. Ik maak snel een online album. X

  • 21 September 2015 - 18:06

    Lisa:

    Hey lieverd,
    Wat tof dat je een huisje en een maatje en een baantje hebt in Darwin!
    Supertrots op je puppie <3
    Stay safe
    x

  • 27 September 2015 - 11:13

    Cloe:

    Aye boat lady! Die paarse en roze lucht klinkt heeel mooi, zelfs met de gedachte aan vunzige RnB op de achtergrond. En een zwembad in de tuin, hoe relaxt! Ook wel fijn toch zulke fysieke dagen? Je had ook dag in dag uit achter de computer kunnen zitten :D

    Keep ya head up en kisses from Lombok

  • 17 Oktober 2015 - 18:40

    Roos:

    Fijn dat je t naar je zin hebt mokkie!! Haat aan die kakhuisbaas! Beter gooi je hem op de bbq met zn zjnoen hoofd! Kusjes!


  • 03 November 2015 - 23:46

    Wendela:

    die kerel had poep op z'n hoofd... wat zeg ik: 3 kg stront! Arme poezelepup

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Blackbird Down Under

Australië

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Terug naar de start.. af

27 Augustus 2016

Doldwaze tweedaagse

11 Augustus 2016

Nieuwe tropische avonturen

04 Augustus 2016

Afscheid nemen bestaat niet

27 Juli 2016

Langzaam afscheid nemen
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 17143

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: