Salties! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Salties! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Salties!

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 September 2015 | Australië, Darwin

Het is alweer een maand geleden dat ik in Darwin aan kwam. Het is zoals ik al had verteld niet de meest bruisende stad maar het is nu gewoon even mijn stadsie.
Mijn huisbaas blijft een rotvent maar ik mocht wel zaterdag gratis mee op een van z'n tours naar Litchfield park. Dit natuurgebied stond ook op m'n verlanglijst dus dat kwam supergoed uit! We begonnen met een krokodillen cruise. Een echte rauwdouwer, blootsvoets en met lange baard, nam ons mee op een boot door moerassige wateren. We zagen al vrij snel een enorme krokodil. Deze saltwater crocs, ofwel 'salties' zijn de gevaarlijkste onder de krokodillen. Ze kunnen wel 5-6 meter worden. We zagen een mannetje dat echt wel 5 meter was. Mijn angst voor krokodillen is omgeslagen in respect. Het zijn echt prachtige dieren en ze zijn extreem goede jagers. Ze zijn zo perfect op hun manier. Pat, de gids, vertelde ook heel erg bevlogen over ze.
Na de krokodillen gingen we zwemmen bij 2 watervallen en waterpoelen. Zwemmen is altijd fijn! Was wel een beetje druk alleen. Als slot nog naar een veld met gigantische termietenheuvels geweest. Die termieten zijn echt de hardste werkers van het dierenrijk. Zo klein als ze zijn, zo groots zijn hun bouwwerken. De hoogste heuvel is volgens mij wel 8 meter. Petje af hoor.
En vandaag weer aan het werk. Ik hoop dat mijn lichaam even wat sneller aan spiervorming gaat doen. Nu is het net zo'n tussenstadium van spierpijn en verzuring. Werk is een beetje saai maar de gasten waarmee ik werk zijn heel aardig dus ik wil het nog niet opgeven.
Verder doe 's avonds niet zo veel want ik ben steeds bekaf. Ik teken wel weer als een malle, ik schrijf hier en daar een songtekstje en ik speel op m'n ukelele. Zoveel creatieve energie heb ik in 10 jaar niet meer gehad. Het is echt fijn dat ik het weer terug heb. Ik wist dat het er nog zat.

  • 28 September 2015 - 12:50

    Donna:

    Wow lieve Merel super fijn voor je .... lekker tekenen schrijven en spelen !! kusss
    ps.: die krokodillen foto op fb wat een engerd maar wel mooi !!

  • 29 September 2015 - 08:35

    Lisa:

    YES ukelele! fan

    ;p

    <3

  • 30 September 2015 - 09:14

    Cloë:

    luvit!!!

  • 01 Oktober 2015 - 11:09

    Tinus:

    Lekker bezig Mereltje!!
    Lijkt mij ook echt heel gaaf om salties te zien :) En tekenen is altijd goed!

  • 03 November 2015 - 23:49

    Wendela:

    jesis Meer, wat een fantastische herinneringen ben je aan het verzamelen... ik gun je deze ervaringen zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Blackbird Down Under

Australië

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Terug naar de start.. af

27 Augustus 2016

Doldwaze tweedaagse

11 Augustus 2016

Nieuwe tropische avonturen

04 Augustus 2016

Afscheid nemen bestaat niet

27 Juli 2016

Langzaam afscheid nemen
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 17137

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: