Een mango zal nooit meer hetzelfde zijn.. - Reisverslag uit Darwin, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Een mango zal nooit meer hetzelfde zijn.. - Reisverslag uit Darwin, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Een mango zal nooit meer hetzelfde zijn..

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 November 2015 | Australië, Darwin

Het mango-avontuur is weer voorbij en ik zit weer in Darwin. Het was behoorlijk intens. Het werk was fysiek best zwaar en het was snikheet, maar het meest frustrerende was dat ze zó streng waren op elk klein foutje op die klote-mango's. Elke dag werd ons wel honderd keer verteld, nee eerder toe geschreeuwd, wat er mis was met alles wat we deden. "This mango looks DISGUSTING!!!", "how many times do we need to tell you: NO BLACK NOSES!!". Allemaal vakjargon die ons geen ene reet interesseerde natuurlijk. In het begin maakten we nog niet zoveel uren dus een groepje meiden vroeg om misschien eens op het veld te werken om meer uren te maken. Onze bazin knapte zowat uit haar vel van deze zéér brutale vraag (whaaaat??!) en ontsloeg er eentje en de rest mocht het veld op maar zou vanaf dat moment zo'n beetje geëxcommuniceerd worden. Na dagen van 10-12 uur zwoegen onder het genot van niets anders dan het snerpende geschreeuw van de bazin hoorden we dat de meisjes waren ontslagen. Ze zouden niet hard genoeg werken en te lange pauzes nemen, een regelrechte leugen. Ik besloot te kappen naar aanleiding van een gesprek met een hele toffe gast die ik heel integer vond. Hij had mij al een aantal keer overtuigd om door te zetten maar deze keer kapte hij er ook mee. Uiteindelijk was het kettingreactie want driekwart van het team is die dag gestopt. Bad karma, bitch! We mogen dan wel arme, domme backpackers zijn maar we weten dondersgoed dat we zo niet behandeld willen worden. Geld is niet alles. Ik had naar aanleiding van de tragische gebeurtenissen in de hele wereld (niet alleen Parijs) steeds 2 liedjes in m'n hoofd: 'Imagine' van Lennon en 'What the world needs now is love, sweet love' en als dat mens m'n trance weer eens stuk schreeuwde dacht ik: wat doe ik hier? Er zijn belangrijkere dingen dan fucking mango's. Het leek allemaal zo nietig ineens.

Nu dus weer in Darwin. Twee mensen van de groep logeren nu in m'n huis. Heel gezellig! De groep was trouwens echt heel leuk. Mijn Duits is beter dan ooit en ik heb een paar extra woordjes Frans opgepikt. Mooi hoe de gedeelde smart je hecht maakt als groep. Hopelijk kunnen we nog een reünie houden in Darwin.

Had ik al gezegd dat ik jullie reacties allemaal heb gelezen en ze heel leuk vind? Nou, ik vind ze heel leuk en lief! Heel erg bedankt! Ze maken me altijd heel blij.
Heel veel liefde voor jullie. Zorg goed voor elkaar en blijf liefdevol en nooit bitter. Hoe ellendig een paar mensen op de wereld het ook kunnen maken.

Ik wilde ook nog even vertellen dat mijn lieve oma laatst al haar mooie winterjassen heeft gedoneerd aan de vluchtelingen. Lekker bezig, oma!

  • 23 November 2015 - 13:25

    Cloë:

    Goed zo Merel! Mooi aan de negativiteit ontsnapt. Ik moest wel erg lachen om "This mango looks DISGUSTING!!!" en ik ben bang dat je die zin nog vaak van mij moet gaan horen als je straks weer in Utrecht bent koekieboef!

  • 24 November 2015 - 18:53

    Iris:

    Heb mezelf op je mailinglijst gezet, zo krijg ik voortaan alle updates! joepie <3
    Tot in december lieve heldin!

  • 27 November 2015 - 14:31

    Stef:

    Heb mezelf eens up to date gelezen op je blog. klinkt allemaal bijzonder goed Mer0l. Je moet overigens onthouden dat er in de wereld niets belangrijker is dan mango's. Knoop dat in je oren.

  • 25 December 2015 - 17:52

    Sjaak :

    Nadat ik op deze blog gewezen ben door een betrokken café-collega van je. Ben ik eens gaan zoeken.
    Wat een verhalen Merel, dat het leven, en de kost verdienen van een verre reiziger gaat niet over rozen gaat komt heel duidelijk naar voren. Heb nog meer bewondering voor je dan ervoor toen je vertelde over je plannen.
    Je doet het toch maar!!
    P.s de groet via de kaart is doorkomen, heel leuk, dank.
    Tot weerzien Merel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Blackbird Down Under

Australië

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Terug naar de start.. af

27 Augustus 2016

Doldwaze tweedaagse

11 Augustus 2016

Nieuwe tropische avonturen

04 Augustus 2016

Afscheid nemen bestaat niet

27 Juli 2016

Langzaam afscheid nemen
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 17124

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: