Goodbye, mate! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Goodbye, mate! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Goodbye, mate!

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 December 2015 | Australië, Darwin

Het laatste weekend in Darwin!! De tijd is omgevlogen. Soms is mijn toon op dit blog misschien wat vaker negatief dan positief. Dat komt denk ik omdat ik in Darwin weinig moois heb gezien en vooral heb gewerkt en daarvoor kom je natuurlijk niet het hele eind naar Australië. Ik ga dinsdag naar Sydney en daar staan veel geweldige dingen te gebeuren. Het meest geweldige daarvan in het weerzien met Iris. Kan niet wachten!
De tijd in Darwin was tumultueus. Soms voelde het een beetje als één grote Zwarte Cross. Extreem lompe kerels, kansloos zuipen en seksisme. Door mijn barwerk heb ik natuurlijk veel van de Australiër by night gezien. God, wat kunnen die gasten zuipen! De meiden, vol geplamuurd en schaars gekleed, worden schreeuwende viswijven, maar de kerels... Die worden echt een stelletje beesten. Schreeuwen en neerbuigend doen joh! Ze korten ook alles af. "Hey mate, can I have a CapMorg-Coke?" (=rum-cola), "A Cab-Sav, luv!" (=Cabernet Sauvignon), "Hey buddy, a CC Dry" (=een whiskysoort met Gingerale) en de grappigste vond ik "OJ" (=Orange Juice). Binnen het Australische Engels heb ik het Australische Bar Engels geleerd. Dát gaat nog eens van pas komen. Gelukkig heb ik wel een hele hoop mooie mensen ontmoet en dat is een hoop waard. Daarnaast heb ik ook een smak geld verdiend, wat ook niet verkeerd is. Ik heb veel baantjes gehad: botenwasser, mangoplukker, barvrouw, juwelenverkoopster en evenementen medewerker.
De laatste paar dagen in Darwin logeer ik bij nieuwe vrienden. Ik wilde de tijd in Darwin eindigen met een knal. Gister hebben we met een groepje lekker zitten kletsen en drinken en het voelde meer als thuis dan het vorige huis de laatste weken. Goeie keuze dus.
Het is hier inmiddels volop regenseizoen. Het regent non-stop. Prima moment om er tussenuit te knijpen. Dit weekend doe ik even lekker niks. Maandag mijn laatste werkdag op een evenement in een krokodillenpark en dan vlieg ik dinsdag een hele goeie tijd tegemoet.
Hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik zal aan jullie denken. Maak er een feestje van! Heel veel liefde uit Darwin, de gekste (écht!).

• 26 December 2015 - 10:10

Mammasita:

Ha Meertje,
    Mooi gezegd. Hebben je nieuwe huis al weer opgezocht.
    Zit op het uiterste puntje , fijn dat het zoveel beter voelt.
    En dan......Sydney, maak er een feestje van.! Xxx

• 26 December 2015 - 10:50

Cloe:

xxx voor jou merel de gekste!!!

• 26 December 2015 - 15:04

Coby:

Lieve Merel,,
    Fijn weer iets van je hebben gehoord. Ik kon je geen kerstgroet sturen want een postadres hebben we niet van je. Fijn voor je dat je nu weer een beetje kan gaan genieten je maakt wel wat mee hoor! Je lijkt ook wel erg op je vader!. Gewoon doorgaan in voor en tegenspoed.
    Ik wens je ook namens Piet een heel goed, leerzaam en gezond nieuwjaar toe. We hopen regelmatig iets van je te horen via dit dagboek (erg leuk dan blijven we op de hoogte!)
    Geniet maar lekker van alles waar je van kan genieten, blijf dicht bij jezelf. Lieve groet van Coby

• 29 December 2015 - 15:24

Tinus:

Fijn uiteinde Mereltje! Je wordt hier ook nog steeds gemist!!