Visumschmerz! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Visumschmerz! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Visumschmerz!

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

25 April 2016 | Australië, Warrnambool

Hoi hoi! Ik leef nog hoor.
Het leven is hier goed. Fijne mensen, leuk baantje, autootje doet t nog steeds. Vorige week heb ik m'n laatste dag op de boerderie gehad. Ik heb m'n visumaanvraag meteen gedaan. Alle mensen die ik ken die het ook hebben meegemaakt kregen een positief antwoord binnen minuten of enkele uren. Bij mij duurde het 2 dagen en toen kreeg ik de gevreesde mail: we willen meer bewijs. Ik moet alles opsturen wat ik heb om te bewijzen dat ik de 88 dagen heb gedaan. Loonstrookjes, bankafschriften, ondertekende formulieren, de hele papierhandel. Ik knijp 'm wel een beetje hoor. Iedereen zegt dat het wel goed komt en ik probeer ook positief te denken maar tegelijk wil ik me ook mentaal voorbereiden op het ergste. Ik houd nou eenmaal van plannetjes maken. Als het niet zo mag zijn dan ben ik van plan om A: een visum voor Nieuw-Zeeland aan te vragen, of B: even het land uit te gaan en dan nog 3 maanden op een toeristenvisum terug te komen. Ik heb ook nog wel een plan C-D maar ik zal het kort houden.
Het gaat gewoon lekker hier. Daarom is het me zoveel waard om te blijven. Ik begin na 2 maanden echt een leventje op te bouwen en dat voelt zo fijn. Ik las ooit ergens dat je niet moet treuren om wat er voorbij is maar dankbaar moet zijn dat je het hebt meegemaakt. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar het heeft geen zin om te stressen.
Potverdorie, Australië.. Ben toch wel hard voor je gevallen. Al is het niet alleen maar dolle pret geweest. Misschien omdat je zo vreselijk mooi bent vergeet ik alle stomme dingen die er soms gebeuren. Ik hoop dat ik nog een jaartje bij je mag blijven..

  • 25 April 2016 - 18:55

    Coby:

    Lieve Merel,

    Nou ja leuk...... Maar voor jou vind ik het wel fijn hoor, je geluk gaat voor alles. Helaas is Australië zo ver weg. Even op en neer je gedag zeggen dat zit er niet in. Maar ik ben heel blij dat je het ondanks de tegenslagen die hebt ondervonden, het toch naar je zin hebt. Daarom hoop ik voor je dat je plan A of B of CD gaat lukken.

    Heel veel liefs en geniet van alles Coby

  • 26 April 2016 - 13:17

    Janneke:

    Oeffff wat heeft Australië je te pakken, zeg!!

    Het deed me toch wel pijn in mijn hart om te lezen dat terug naar Nederland gaan ergens tussen plan E tot en met Z ligt :'(

    Heel veel liefs, dikke kus en een grote knuffel!

  • 02 Mei 2016 - 21:31

    Annemarie:

    Hoi Merel,

    Lees je verslagen regelmatig, maar de laatste keer was even geleden. Succes met je visum (of backup-plannen), je bent nog niet klaar met dit avontuur!
    Was van de week op een koeienboerderij (gelukkig een heel lieve boer), misschien gaat het er niet overal zo ruig en afschuwelijk aan toe.
    Maar goed, in een aardappel prikken is minder problematisch, kan ik me zo voorstellen.

    Al het beste van ons en groetjes, Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warrnambool

Blackbird Down Under

Australië

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Terug naar de start.. af

27 Augustus 2016

Doldwaze tweedaagse

11 Augustus 2016

Nieuwe tropische avonturen

04 Augustus 2016

Afscheid nemen bestaat niet

27 Juli 2016

Langzaam afscheid nemen
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 17164

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: