Het wachten duurt het langst.. - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Het wachten duurt het langst.. - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Het wachten duurt het langst..

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 Juni 2016 | Australië, Warrnambool

G'day mates!

Ik heb een maand terug een bezwaarschrift ingediend tegen het afkeuren van mijn tweedejaars visum. Helaas heb ik nog niks gehoord. Hopelijk krijg ik snel antwoord want ik moet de 30e al het land uit. Voor die tijd moet ik van alles regelen, zo ook het verkopen van mijn autootje. Ik merk dat ik het ontzettend uitstel omdat ik moeilijk afscheid kan nemen. Ik heb nog 2 weekenden hier.. Echt bizar.
In de tussentijd heb ik ook maar een visum aangevraagd voor Nieuw-Zeeland. Net bericht gekregen dat deze is goedgekeurd, jee! Het back-up plan krijgt vorm! Ik heb me al een beetje ingelezen over NZ en krijg er helemaal zin in. Het lijkt een soort IJsland maar dan net ff iets anders. Er zijn veel plekken waar je walvissen kunt zien en genoeg natuurpracht bereikbaar vanuit de steden. Waar ik het volgende jaar ook maar mag verblijven, het wordt vast geweldig.
Ik houd juilie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Laatste update:
Net gebeld met de immigratiedienst en het duurt allemaal zo lang omdat ze mijn brief uitvoerig aan het bekijken zijn. Mocht ik nog geen antwoord hebben op of na 1 juli (dan loopt mijn visum af) dan krijg ik een 'bridging visa' totdat ze een definitief antwoord hebben. Mocht ik dan alsnog het land moeten verlaten krijgen daar nog wel wat tijd voor. Hoef niet de dag erna meteen op te krassen.
Kortom, weinig mee opgeschoten want nu weet ik nog steeds niet of ik m'n autootje wel moet verkopen, m'n baan moet opzeggen, wanneer ik m'n afscheidsfeestje(s) plan, etc.

• 14 Juni 2016 - 07:16

Cloe:

Spannend b-bird! Al denk ik dat je het in nieuw-Zeeland vast minstens zo mooi gaat hebben! Toi toi toi xxxxxxxxx

• 14 Juni 2016 - 18:37

Donna:

Wow !! N-Z zo veel gave verhalen over gehoord dus je back-up plan zal ook een pareltje zijn in je avonturen ! Je kan vanuit daar altijd plannen maken om tzt terug te gaan naar Australië !! xxx
    Komt allemaal wel goed!

• 15 Juni 2016 - 18:38

Lisa:

Spannendsjeg! Gaat helemaal goed komen Mereltje, volgens mij heb je het helemaal goed geregeld!

Wafjoe xx