Doldwaze tweedaagse - Reisverslag uit Cairns, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Doldwaze tweedaagse - Reisverslag uit Cairns, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Doldwaze tweedaagse

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 Augustus 2016 | Australië, Cairns

Ik ga nog even terug in de tijd, naar de laatste twee dagen in Australie. Door de spanning voor NZ was ik ze bijna vergeten op te schrijven en het waren misschien wel de meest epische twee dagen in mijn hele jaar!

Vrijdag was mijn laatste dag in Cairns, en de eerste zonnige dag van de week, dus ik ging op een zeilschip naar het Great Barrier Reef. Om precies te zijn het Michaelmas eiland en nog een rif waar ik de naam niet van weet. Je kon ervoor kiezen om een introductieles te krijgen in diepzeeduiken. Ik kreeg een beetje de zenuwen van alle waarschuwingen en regels maar heb me er overheen gezet en ben toch gegaan. Ik ben zo blij dat ik het heb gedaan want de onderwaterwereld was nog mooier dan ik me ooit had kunnen voorstellen. Ten eerste was het al fenomenaal dat ik er uberhaupt was. Als kind zie je dat Great Barrier Reef op tv en zelfs toen ik in mijn duikpakkie zat kon ik het nog niet bevatten dat ik het nu in het echt zou zien. Ik zag prachtig koraal en gigantische schelpen en fluoriserende vissen. Uiteindelijk zag ik een zeeschildpad die heel mooi zat mee te deinen met het zeegras. Geweldig!

De ochtend erop zat in in de Gold Coast. Het was net geen strandweer dus ik zat een beetje te twijfelen of ik een walvistoer zou doen. Terwijl ik voor me uit staarde naar de zee zag ik in de verte allemaal walvissen uiit het water springen. Oke, dat is een teken: ik ga op de walvisboot.
Het was een wilde tocht want het woei enorm maar ik was prettig verdoofd door de reistabletten. Het enige waar ik me niet tegen kon beschermen was de enorm aanwezige Amerikaan die mij had gekozen als 'buddy' voor de dag en de hele tijd onafgebroken zat te lullen en te bleren 'WHALE, 12 O' CLOCK!!' Ik kon met moeite 'in the zone' blijven maar uiteindelijk zagen we steeds meer walvissen en kwamen we steeds dichterbij. Het hoogetpunt: een walvis die met zijn hele lijf recht omhoog uit het water sprong. Nou................ dat is het dan. Mijn allerliefste wens is uitgekomen. Ik ben een beetje in de war. Wat heb ik nu nog te wensen?


Geintje, nog steeds heel veel!

  • 27 Augustus 2016 - 08:03

    Donna:

    Wow Merel !!! Ik ben super blij voor jou <3 !!! Wat fijn dat je wensen zijn uitgekomen en idd nu lekker verder wensen !! xxliefs

  • 27 Augustus 2016 - 08:56

    Cloe:

    Echt heeeel leuk merel!!! xxx

  • 27 Augustus 2016 - 09:41

    Coby:

    lieve Merel, Wat een mooi verslag van je ervaringen in het diepzeeduiken. Zo dat pakt niemand je meer af. Wat byzonder dat je ook vlakbij een walvis uit het water zag springen. Wie weet wat je allemaal nog te wachten staat. liefs Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Blackbird Down Under

Australië

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Terug naar de start.. af

27 Augustus 2016

Doldwaze tweedaagse

11 Augustus 2016

Nieuwe tropische avonturen

04 Augustus 2016

Afscheid nemen bestaat niet

27 Juli 2016

Langzaam afscheid nemen
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 17136

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: