Uluru - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Uluru - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Uluru

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 Augustus 2015 | Australië, Alice Springs

Het is onmogelijk om het kort te houden. Ik had het me nog zo voorgenomen.. Oke, een poging dan:
Uluru was magisch!! Echt niet te bevatten. Ineens staat daar een gigantische oranje-rode rots in de middle of nowhere. Van elke kant is ie weer anders. Elk uur kleurt ie weer anders. De verhalen van de Aboriginals die erbij horen zijn ongelooflijk. Saar weet een hoop van de Aboriginal-cultuur en je krijgt ook aardig wat mee door hier rond te reizen. Ik ben er behoorlijk van in de ban. De taal die ze spreken vind ik alleen al heel mooi. Het is nog best een pijnlijke kwestie hier. Ze hebben heel erg geleden sinds de blanke man hier de baas kwam spelen. Dat is denk ik nooit meer goed te maken. Er is hier helaas veel onbegrip. Zo beschouwen de aboriginals Uluru als heilige grond (vergelijk het met een kerk of moskee) en vragen ze mensen om er niet op te klimmen. Er staan heel duidelijke borden met tekst en uitleg en dan zijn er nóg van die debielen die het doen. Daar heb ik dan weer weinig begrip voor.
Hoe dan ook, ze maken mij de pis niet lauw, ik vond het een ervaring die ik mijn leven lang zal herinneren. En dit is dus nog maar begin van week 2..
Morgen richting Alice Springs!

  • 27 Augustus 2015 - 08:07

    Donna:

    Foto s ? klinkt zooo gaaf !!! :) fijne dag vandaag of is het nu nacht? doei xx

  • 27 Augustus 2015 - 09:58

    Marjo :

    Ha Meertje,
    Fijn weer wat te horen. Wordt jaloers als ik je verhalen hoor.
    gelukkig spreek je nog echt Nederlands :)

  • 27 Augustus 2015 - 16:24

    Lisa:

    Topshit lieffie!!

    <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Blackbird Down Under

Australië

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Terug naar de start.. af

27 Augustus 2016

Doldwaze tweedaagse

11 Augustus 2016

Nieuwe tropische avonturen

04 Augustus 2016

Afscheid nemen bestaat niet

27 Juli 2016

Langzaam afscheid nemen
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 17284

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: