Back to the city! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu Back to the city! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Merel - WaarBenJij.nu

Back to the city!

Blijf op de hoogte en volg Merel

25 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!
Lang niks van me laten horen. Dat kwam omdat mijn allerliefste vriendin Iris me kwam opzoeken in Australië. Wat een feest! Vanochtend is ze vertrokken en dat doet wel een beetje pijn. Zo gaat het de hele tijd, je went aan alleen zijn en dan ontmoet je weer fijne mensen die je vervolgens weer vaarwel moet zeggen en dan vlieg je weer solo. Deze keer is het extra erg omdat het natuurlijk Iris is.
We zijn begonnen in Sydney. Veel mensen verkiezen Melbourne boven Sydney omdat het te massaal zou zijn. Nou, wij hebben het heerlijk gehad! We werden hartelijk ontvangen in het huis van een vriend van Iris waar we 10 dagen mochten blijven. We hebben zó veel lol gehad met een groep vrienden in dat huis. Echt topgasten! Zó enthousiast en vrolijk. Sydney is prachtig. Het is een grote stad maar toch voelde het niet zo. Ik ben ook bij het befaamde Bondi Beach geweest en dat was alles wat het belooft ze zijn. Wat een geweldige kustlijn zeg! Heerlijke zee met woeste golven. Geen geintjes hoor, die stroming. Dat tv programma Bondi Rescue is echt niet aangedikt. De golven slepen je mee en duwen de koppie onder. De tweede keer dat we er waren zat het vol met Bluebottles, kwallen die niet dodelijk zijn maar wel een fikse pijn kunnen veroorzaken. De strandwacht deed er, als een echte Ozzie betaamt, heel laconiek over. "Je kunt wel zwemmen hoor, maar als je gestoken wordt doet het dagen pijn. Maar je moet er gewoon een beetje omheen zwemmen." Ja, eeeuh.. Niet dus.
Nieuwjaar in Sydney was fantastisch. Iris was er, het vuurwerk was fenomenaal en 'onze boys' uit het huis maakten er een onvergetelijke avond van. Geloof niks van de mensen die je afraden om naar Sydney te gaan. Het is echt een geweldige stad. Newtown was de gay-hipster buurt van Sydney en daar hebben we zoveel leuke dingen gezien. Spontane optredens op straat, de allerlekkerste vega-gerechten die ik ooit heb gehad voor een TIENTJE (!!!!!!!). De laatste avond gingen we naar een optreden in de Opera House. Wat een mooie afsluiter! Prachtig gebouw, supertof optreden van onze nieuwe held, Kurt Vile.
Toen naar Melbourne waar we de hele tijd bij Denise en haar huisgenoten hebben gelogeerd. Superlieve en gastvrije meiden. Echt heel gezellig! In Melbourne zijn we veel gaan stappen maar hebben we ook de natuur bezocht. Twee nachten hebben we gelogeerd bij de ouders van Iris' vriendin, Olivia. We hebben koala's en kangoeroes in het wild gezien, echt prachtig! De ouders van Olly waren echt schatten en hebben ons zo warm verwelkomd.
We zijn ook op een Australisch huisfeest geweest via onze matties die we in Sydney hadden leren kennen. Het was in het ouderlijk huis van een tweeling die 25 was geworden. Het thema was tweedehands chique. Het voelde allemaal een beetje als een Amerikaanse Prom night. Elke groep had z'n eigen Esky mee. Dat is echt een begrip hier en het betekent koelbox. Het was echt een leuke avond. De avond ervoor hadden we nog een Tribute to Bowie in een kroeg. Keihard gedanst op alle Bowie klassiekers met af en toe bijna een traantje.
Ook zijn we bij de Australian Open geweest en daar hebben we vooral onze binnen gesmokkelde Gin Tonic gedronken en de wedstrijden op een scherm gekeken in de schaduw. Het was extreem heet. Prima dag hoor. Ik weet toch niks van tennis.
Het wordt veel te lang zo. Ik zal proberen af te sluiten. We hebben het geweldig gehad!! De Australiërs hebben mijn hart weer veroverd door keer op keer zó gastvrij en open te zijn. Gister werd ik bij de buren van Denise uitgenodigd en ik heb daar de hele avond gezeten, zo leuk was het. Dat moeten we meer doen in Nederland! Ik realiseer me dat we zo anders zijn daarin. Bijna achterdochtig. Zonde.
Ik ben nog een paar dagen in Melbourne en daarna moet ik aan de bak op een boerderij. Dit moet ik ruim 2 maanden doen voor mijn tweede visum. Ja, oepsie.. Voor degenen die het nog niet weten. Ik ga m'n visum toch proberen te verlengen. Ik ben nog lang niet klaar hier. Hopelijk zit het mee en lukt het. Ik heb nog 5 maanden om het te regelen.

  • 25 Januari 2016 - 17:24

    Coby:

    Lieve Merel,
    Wat fijn om je lange (positieve verslag) te lezen. Fijn dat je het nu toch zo naar je zin hebt in dat verre Australië, ja en ga je je bezoek verlengen dan komen vast je vader en moeder in de vakantie naar je toe.
    En misschien je zus ook wel? Maar ja zover is het allemaal nog niet. Eerst moet je zoals je zelf schrijft nog een paar maanden op de boerderij werken. Nou ik neem je petje voor je af hoor, want je pakt ook wel alles aan, dat doet mij weer aan je vader denken vroeger. Met al zijn diploma's op zak ging hij in de hekwerken werken om maar geld te verdienen.
    Wat jammer voor je dat je weer afscheid van Iris moest nemen, ik hoop voor je dat je weer snel vrienden tegen komt met wie je kan optrekken en het ook goed kan vinden.
    Over de gastvrijheid waar je overschrijft, ja daar kunnen wij best nog wat van leren vooral de laatste tijd is het in Nederland wel wat veranderd. Het is goed dat je ons daar weer even van bewust maakt.
    Lieve Merel, zorg goed voor je zelf en geniet maar van alles waar je van kan genieten.
    van Piet de hartelijk groeten, dikke kus van Coby

  • 25 Januari 2016 - 21:38

    Cloë:

    wow merel! betekent dit dat je langer dan een jaar wegblijft in totaal? wowiebowie! dan moet ik je maar op komen zoeken ben ik bang! of we meeten in nieuw-zeeland :D, daar wil ik heel graag naartoe!

  • 02 Februari 2016 - 12:11

    Janneke:

    wajoo klapperende oren inderdaad! Nog langer weg? sjongejongejonges... Maar wel een goed teken natuurlijk!

    geniet en laat je niet uitbuiten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Blackbird Down Under

Australië

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Terug naar de start.. af

27 Augustus 2016

Doldwaze tweedaagse

11 Augustus 2016

Nieuwe tropische avonturen

04 Augustus 2016

Afscheid nemen bestaat niet

27 Juli 2016

Langzaam afscheid nemen
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 17288

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: