Leven in the Mount - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Merel - WaarBenJij.nu Leven in the Mount - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Merel - WaarBenJij.nu

Leven in the Mount

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 Mei 2017 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Lieve vrienden en familie,

Het is best lang geleden dat ik hier iets schreef. Zit een beetje in een bubbel en dan vergeet je dingen bij te houden en op te schrijven. De tijd vliegt ook zo hard.
Ik zit nu al een tijdje in Mount Maunganui. Het is hier echt heerlijk. Ik heb helemaal mijn plek gevonden. Het is een paradijsje hier.
Ik heb een hele leuke groep vrienden, maar liefst 3 (!) leuke baantjes, een supermooie kamer in een heerlijk huis en we hebben een puppy in huis...!!!!
Ik ga met plezier naar m'n werk en tussendoor loop ik over t strand of de Mount op en als t mooier weer is zwem ik of doe ik een poging tot surfen. Het leven is fantastisch hier.
Ik had nooit durven dromen dat ik me weer zo gelukkig zou kunnen voelen na Australië. Ik had NZ een beetje afgeschreven maar dat was zeer onterecht. Ik heb heel veel van het Noordeiland gezien en het is echt waanzinnig mooi.
Heel tropisch in het noordelijkste gebied, geweldige stranden, maar ook geisers, natuurlijke warm waterbronnen, de meest fantastische zonsop- en ondergangen, bergen met besneeuwde toppen, turquoise wateren, zwart zandstranden, bossen, en ga zo maar door.
De levensstijl in 'The Mount' is misschien nóg wel relaxter dan in Australië. Iedereen werkt wat hier en daar maar ze zijn vooral bezig met vriendschappen, de natuur in, gezondheid en gelukkig zijn. Niemand lijkt zo opgefokt bezig te zijn met carrière maken. Heel inspirerend.
Ik heb helemaal mijn hart verloren aan dit stukje aarde en daarom heb ik besloten mijn tripje naar Nederland te annuleren. Ik had het ticket geboekt toen ik in een heel andere fase zat. Mijn visum loopt af eind augustus en dan kan ik beter aan het einde met een enkeltje terug komen dan even op en neer naar NL.
Ik heb er een hele tijd over nagedacht en voelde me erg schuldig. Heb het daarom heel lang weggedrukt maar ik heb het nu uitgesproken en ik sta er nu volledig achter. Ik kom terug, alleen weer wat later. Eind dit jaar verwacht ik. Wil nog via Australië terug om mijn vrienden daar vaarwel te zeggen.
Natuurlijk mis ik jullie enorm en denk ik veel aan jullie. Ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat en dat jullie gelukkig zijn.
Heel veel liefs uit the Mount!

  • 11 Mei 2017 - 13:05

    Janneke:

    : ' ( !!!

    Maar heeeeel fijn dat je zo gelukkig bent. dan ben ik ook gelukkig, maar met een gemis natuurlijk.

  • 11 Mei 2017 - 13:17

    Coby:

    Lieve Merel,

    Wat fijn om te lezen dat je je zo gelukkig voelt, wel jammer dat je niet op het feest van je vader en moeder aanwezig kan zijn 1 juli. Maar ik begrijp je wel een beetje hoor, je hebt daar nu je draai gevonden, een mooie kamer, leuke vrienden en zelf een hondje in huis.
    Ja wat moeilijk is het toch dat het allemaal zo ver weg, vooral voor je moeder, vader en Roos is het slikken, maar ik denk dat ze je ook wel begrijpen. Roos weet als geen ander hoe intensief en lang zo'n reis is!
    Voel je zeker niet schuldig want dat maakt het alleen nog moeilijker. Heb het leven lief!!
    Geniet van alle mooie dingen om je heen en blijf gelukkig.

    We zullen op het feest veel foto's maken van iedereen dan ben je er toch een beetje bij!

    Heel veel liefs ook van Piet
    Coby




  • 11 Mei 2017 - 19:40

    Cloë:

    Yesss Merel! Klinkt echt paradisey! Te gek dat je het zo naar je zin hebt daar. xxx

  • 12 Mei 2017 - 19:49

    Sjaak Van Rijn:

    Hoi Merel,
    Het doet mij goed om weer een mooi verhaal van je te kunnen lezen.
    En al helemaal om te vernemen dat je het zo naar je zin hebt.
    Uit je woordkeuze is voor te stellen hoe prachtig het er is. (De tekst is zo te kopiëren door een reisorganisatie)
    Uit je bericht; en reactie hierop; maak ik op dat je een moeilijke beslissing heb moeten nemen.
    De moeilijke aspecten en soort van keerzijde van een verre reis komen zo ook voorbij.
    Ook hier ga je weloverwogen mee om.
    Schijf het nog maar weer eens: Ik ben ongelofelijk tros op je.
    Groetjes, ook aan je familie en vrienden hier in Nederland.
    Van Sjakie v/d Dinsdagavond.


  • 13 Mei 2017 - 13:14

    Mammasita:

    Ha Meertje,

    Nog wat langer wachten voor we je weer in onze armen kunnen sluiten.
    Wat heerlijk dat je weer je draai hebt gevonden en op zo'n mooie plaats in de wereld bent.
    Geniet ervan. weet dat we van je houden.
    dikke kus!

  • 19 Juni 2017 - 15:17

    Stef:

    Lekker bezig Merel! : )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Blackbird in Kiwi land

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Laatste maand in NZ

26 Oktober 2017

Het magische Zuiden Deel 2

26 Oktober 2017

Het magische Zuiden Deel 1

17 Augustus 2017

Einde hoofdstuk 2

24 Juli 2017

Filmpje
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 17161

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: