Wintertijd - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Merel - WaarBenJij.nu Wintertijd - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Merel - WaarBenJij.nu

Wintertijd

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 Mei 2017 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Bedankt voor jullie lieve reacties! Voelt echt heel fijn om jullie steun te hebben. Ik besef me dat ik zoveel mooie mensen in m'n leven heb. Wat een geluksvogel!
Ik ga nog een paar maanden zo genieten van het leven hier. Het is vrij druk op het moment. Ik heb namelijk ineens 3 baantjes.
Een maand of twee geleden vroeg mijn vriendin in het hostel of ik koffie kon maken. Ja, hoor zei ik. Toen kwam ik ineens terecht bij Michelle en haar koffie caravan op Maru street, tussen alle autogarages en bouwbedrijven. Van di tot vr maak ik koffies voor alle bouwvakkers, automonteurs, vrachtwagenchauffeurs en alles er tussenin. Het zijn echt hele toffe gasten. Geen moeilijk 'decaf soy latte' gedoe zoals in Wellington. Als het maar hete koffie is. Michelle is een fantastische vrouw van 52. We kunnen het enorm goed vinden. We houden van dezelfde muziek en kunnen over alles praten. Haar vrienden komen elke dag een bakkie halen en ze zijn ook net zo leuk. Zulke levenslustige, relaxte mensen. Ze zijn niet zo bezig met wat de maatschappij van ze wil maar ze brengen veel tijd door met vrienden en hiken, surfen en wielrennen er op los. Soms hebben ze werk, soms niet. Veel hebben hun eigen bedrijfje en iedereen helpt elkaar aan een baantje als dat nodig is. Mijn favoriete vaste gast is Craig. Een ouwe surfdude met slordig piekhaar en een hondje met precies hetzelfde haar! :D
Mijn tweede baantje is bij de Pizza Library. Een superhippe populaire pizzatent. Het is ingericht als een soort circus rariteitenkabinet en we moeten allemaal een bolhoedje op. Ik sta in de keuken pizza's te toppen en dan bakken we ze vers af. De meiden zijn echt super en het werk is heel relaxt.
Mijn derde baantje kreeg ik via Michelle. Ik maak nu koffies bij Tay street Dairy, een soort winkeltje met van alles tegenover het populairste surfstrand hier. Het leuke is dat het echt een plek voor locals is. Er komen heel veel leuke hondjes die kun koppie boven de bar steken voor een stukje worst. De eigenaren zijn echt een paar karakters hoor, maar heel leuk. Ik heb het altijd al het leukst gevonden om in het lokale leven te integreren en niet alleen maar met backpackers om te gaan.
Ik heb een nieuw doel om elke dag de Mount op te lopen. Het is een vrij pittige klim omhoog maar iedereen hier lijkt het vrij makkelijk te doen. Moeders lopen hem met de baby in de draagzak, grijze oudjes joggen hem twee keer op en neer terwijl ik puffend en hijgend naar boven sjok. Uiteindelijk hoop ik dat ook te kunnen.
Het wordt nu winter hier en dat is niks vergeleken met thuis. Beetje herfstig maar mooie zonnige dagen. Ik kan uitkijken naar een heerlijke tijd waarin ik leuk werk doe, de locals leer kennen, de Mount op klim (en hopelijk steeds fitter word), etentjes met vrienden, knuffelen met de puppy van mijn huisgenoten en de prachtige kustlijn van Mount Maunganui met aan het einde het silhouet van de Mount die ik elke dag mag zien. Het leven is prachtig.. Xxx

  • 21 Juli 2017 - 03:58

    Sjaak:

    Hoi Merel,
    Ben benieuwd hoe het je vergaat in het mooie verre land.
    Krijgen wij binnenkort weer zo'n mooi reisverhaal van je?
    Alle goeds gewenst en tot weerziens.
    Groeten van Sjaak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Blackbird in Kiwi land

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Laatste maand in NZ

26 Oktober 2017

Het magische Zuiden Deel 2

26 Oktober 2017

Het magische Zuiden Deel 1

17 Augustus 2017

Einde hoofdstuk 2

24 Juli 2017

Filmpje
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 17139

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: