Hello Welly! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Merel - WaarBenJij.nu Hello Welly! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Merel - WaarBenJij.nu

Hello Welly!

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik in Nieuw Zeeland dus. Ik hoorde al links en rechts dat Wellington een leuke stad was dus m'n zorgen waren bijna weg. Maar eerst zien dan geloven he!
Het eerste wat me opviel is dat iedereen hier heel aardig is. Veel mensen in winkels zijn zelfs een beetje stuntelig, zo aardig zijn ze. Daar pas ik wel tussen, klungelige, stotteraars met de beste bedoelingen. Ik vind weinig mensen hier 'too cool for school' en daar houd ik wel van.
M'n hostel is top. Ik slaap als een roos. Ik ben meteen aan de slag gegaan met baan, huis en zaken als bankrekening en telefoonnummer. Veel geregeld op dag 2, wat ik reken als dag 1 want zondag was ik veel te gaar om wat te doen.
Het is even wennen om álles weer vanaf 0 op te bouwen maar ik heb goede moed. Soms laat ik me leiden door signalen. Mijn eerste kamer in Utrecht koos ik omdat ik een muur kon zien vanuit m'n raam met 'The Beatles' erop getagd. Nou lijkt het wel of in Wellington alles samen komt. De leukste straat is Cuba st, daar is een café: Fidel's. Helemaal in Cubaanse stijl. Vanaf het moment dat ik binnen kwam dacht ik: hier moet ik werken. Ik ben in een andere dimensie waarin Cuba samenkomt met NZ en in mijzelf nog een stukje Australië en NL. Ze bellen me hopelijk maandag als ze iemand nodig hebben..
Gister gehospiteerd in een te gek huis. Nog maar 1 van de huisgenoten ontmoet maar ik mocht dr meteen. Ze kende het meisje waarmee ik gepraat had bij Fidel's. Haar mocht ik ook meteen. Hoewel ik de andere huisgenoten nog niet heb ontmoet voel ik al dat ik hier wil wonen. Volgens mij is het een huis waar veel gezelligheid is en ook wel eens een feestje. Hoera!
Hoewel ik Australië nog steeds mis begin ik langzaamaan te aarden.
Wellington is een fijne, compacte stad. Het barst van de tentjes met goede koffie en speciaalbier, geweldige winkeltjes en een vriendelijke sfeer. Het is best koud (12 graden) maar ik stoor me er niet zo aan. O ja, en het taaltje is fantastisch! Op straat schold een man een meisje uit voor "batch!!". De i's zijn a's, de e's zijn i's. Heerlijk!

  • 24 Augustus 2016 - 12:53

    Janneke:

    Aanpasser like a boss!! Wonderbaarlijk en indrukwekkend hoe jij overal weer de deugden van het leven weet te vinden. Trots op u! Liefs! Kus!

  • 24 Augustus 2016 - 18:09

    Lisa:

    jij bent heerlijk! <3
    keepin' my fingers crossed for ya babe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Blackbird in Kiwi land

Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Laatste maand in NZ

26 Oktober 2017

Het magische Zuiden Deel 2

26 Oktober 2017

Het magische Zuiden Deel 1

17 Augustus 2017

Einde hoofdstuk 2

24 Juli 2017

Filmpje
Merel

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 17178

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 21 Augustus 2016

Blackbird Down Under

21 Augustus 2016 - 30 November -0001

Blackbird in Kiwi land

Landen bezocht: