Het magische Zuiden Deel 1 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Merel - WaarBenJij.nu Het magische Zuiden Deel 1 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Merel - WaarBenJij.nu

Het magische Zuiden Deel 1

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Oktober 2017 | Nieuw Zeeland, Nelson

Het was zo heerlijk om weer in Australië te zijn. Ik was er bijna een maand dus ik heb echt met al m'n vrienden genoeg tijd kunnen doorbrengen. Toen ik er was wist ik niet of ik nog wel een nieuw toeristenvisum zou krijgen dus ik zorgde dat ik alles uit deze maand haalde mocht ik niet meer terugkomen. Maar joepiejee, ik heb een nieuw toeristenvisum dus ben weer in Aussie vanaf december! Mijn derde kerst en nieuwjaar in de zon.
Voordat het zover is ben ik nog in NZ en wel op het Zuiderleiland.
Ik starte in Queenstown waar mijn vriendin uit de Mount nog twee weken was voordat ze terug ging naar de UK. Het was zo leuk om haar weer te zien. Ze werkte voor een toeristenbureau dus we zijn met flinke korting naar de Doubtful Sound gegaan. Een prachtig fjordengebied dat op de werelderfgoedlijst staat. We deden de cruise met 1 overnachting. Het was echt magisch. Kan het niet beschrijven. Alsof je in een oeroude wereld rond vaarde. Het leek eigenlijk heel erg op de Jurrasic Park wereld. Je kon het water zo drinken, zo schoon was het. Twee dagen vol met de mooiste uitzichten, watervallen, hoge bergen met prehistorische begroeiing, zeehonden en alleen maar het geluid van de boot en de vogels. Alsof we de enigen op de wereld waren.
Queenstown was ook te gek. Veel leuke mensen ontmoet, beetje gefeest. Heb op verschillende banken geslapen. Was overal welkom. Super om te zien hoe reizigers de kiwi spirit overnemen. Alles wordt gedeeld, iedereen is welkom. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje dus laten we al onze muren afbreken en elkaar gewoon met positiviteit benaderen. Zonder wantrouwen.